woensdag 5 juni 2013

Altijd online


Dat we steeds en overal online zijn dat weten we wel. Facebook, whats app en twitteren  doen we overal en altijd. In de kerk, bij oma op visite, op de scooter en zelfs de boer op het land terwijl die aan het maaien is. We weten alles van elkaar en houden onze vriendenkring steeds goed op de hoogte. “ Ik ben nu op het station”. Wat ben je aan het doen?  vraagt mijn facebook pagina telkens weer. Social media. Zo noemen we dat. En als je het goed gebruikt is het dat zeker. We zijn er vast veel socialer door geworden. Als ik voor mezelf spreek in ieder geval wel. Want nu weet ik waar mijn vrienden vandaag mee bezig zijn en kan ik ze liken. Ik weet veel meer van hen en van vele anderen wat ik voorheen echt niet wist. Dat like ik soms oprecht. Neem nou die facebook pagina over Oudewater; Je bent pas een echte Oudewaternaar als…. of een andere variant van je eigen geboorteplaats?  Heb je daar wel eens op gekeken? Prachtige oude plaatjes komen daar voorbij. Uit een grijs verleden maar o zo kleurrijk in verhalen.  Geschiedenis wordt hot.  Dus op de vraag die mijn facebook pagina mij ook vandaag weer stelt zeg ik: Ik ben een column over jou aan het schrijven. Of je het nu liked of niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten