woensdag 12 juni 2013

Wat ben ik zonder dochters


Soms duizelt het mij. Laatst mocht ik een nieuw mobieltje uit gaan zoeken. Ik zie de bomen in het mobiele bos allang niet meer. Zoveel mogelijkheden, zoveel verschillende abonnementen en zoveel getallen om aan te geven wat het smart-ding allemaal kan. Zo smart voel ik me dan niet meer. Want dochterlief moet met me mee naar de winkel. Moeders van mijn leeftijd weten niet meer wat ze kiezen moeten. Ik kan die snelle ontwikkelingen niet meer volgen. Hoe noemden wij dat in onze tijd ook al weer? Het had iets met een kloof te maken... Ik zie dat gapende gat al in mijn ooghoeken verschijnen. Regelmatig vraag ik mijn kinderen te hulp. En straks als ik dat mooie nieuwe mobieltje in mijn handen heb roep ik zachtjes help, in de hoop dat mijn kinderen willen helpen het apparaat gebruiksklaar te maken. Hoelang gaan deze snelle ontwikkelingen nog door? Op internet lees ik dat ze op de technische faculteiten zich richten op de toekomst.  Een toekomst die er net zo onwerkelijk uit zal zien als het leven van vandaag de dag door de ogen van oudere mensen. En dan maar hopen dat onze kinderen het geduld nog op kunnen brengen om pa en moe de nieuwste kneepjes van de technologie steeds weer geduldig bij te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten