donderdag 17 mei 2012

What 's up?

Kijk jij wel eens naar de lucht?
Naar de prachtige wolkenlucht op een winderige en bewolkte dag?
Of naar de donkere sterrenhemel waarin duizenden flikkerende edelstenen je lijken toe te juichen?
Ik kijk altijd.
Elke dag en elke nacht.
Als ik achter het stuur zit van de auto, als ik 's avonds de hond uitlaat en als ik aan de koffie zit op de bank. Zelfs als we in bed liggen laten we het rolgordijn in de slaapkamer open en hebben we zicht op de maan.
Het verveelt me nooit.
Zeker nu we aan de dijk wonen waar we de hemel zo wijds en groots kunnen aanschouwen.
's Ochtends als we opstaan halen we eerst de rolhorren weer omhoog om maar niets te missen van wat er buiten en aan de lucht te zien is.
Het boeit altijd. Wat voor weer het buiten ook is.
En juist als het hondenweer is en er geen grijze haar op mijn hoofd aan wil denken om naar buiten te gaan is de hemel ontzagwekkend mooi.
Regelmatig sta ik voor ons raam te genieten van al die pracht en praal.
Het is er gratis. Bijna elke dag weer. Eindeloos in variatie en kleur.
In mijn foto archief heb ik talloze plaatjes van de lucht.
Met fantastische kleuren en imposante wolken partijen.
Als de zon schijnt aan een donkere hemel waaruit het hemelwater soms onverwachts met bakken naar beneden wordt gegoten ren ik verwachtingsvol naar de kant van ons huis waar ik die onvoorstelbaar mooie boog van kleuren aan de hemel verwacht te zien.
What 's up?
Vandaag is het Hemelvaartsdag.
Een dag waarop je naar de hemel mag kijken.
Er hangen zoveel beloften in de lucht.
Voor jou  en ook voor mij!
Je raakt er niet op uit gekeken.
Die grote wolkenlucht hangt er voor jou.
En de sterren in de nacht willen je vertellen dat je mag  schitteren en stralen.
Die imposante regenboog heeft God daar neer gezet met een bedoeling.
Van de hemel mogen we het verwachten.
Van Hem die daar zijn woning heeft.
Hemelvaartsdag krijgt zo weer zijn betekenis.
Want daar is Hij die dit alles zo grandioos mooi en kleurrijk gemaakt heeft.
Denk daar maar aan als je naar de lucht staat te kijken.
De hemel is dichterbij dan je denkt.
That's up!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten