vrijdag 11 januari 2013

Foodiebag! Duizelingwekkend eenvoudig


Duizelingwekkend

 

In de krant verschijnen regelmatig duizelingwekkende getallen. Voor vuurwerk bijvoorbeeld is afgelopen jaarwisseling maar liefst 70 miljoen euro uitgegeven. Op die zelfde datum vond de staatsloterij plaats met een hoofdprijs van maar liefst 30 miljoen! Ik kan me er niet veel bij voorstellen. Het is gewoon teveel voor mijn toch ook miljarden hersencellen.  Nog een paar duizelingwekkende getallen. Er wordt in Nederland voor 9,5 miljoen ton aan voedsel weggegooid. Ik kan daar echt niet luchthartig mijn niet al te grote schouders over ophalen. Ik vind het ronduit vreselijk om zoiets te lezen. Er is slechts 12 miljoen ton graan nodig om de hongerige van deze aarde te voeden.  Wat wij weggooien hadden zij op kunnen eten. Ik weet het, zo simpel is het niet.  De oplossing is duizelingwekkend moeilijk. Maar ik heb last van dit soort getallen en gegevens. Want ik wil zo graag wat doen. Maar nu kwam ik een aardige oplossing tegen in mijn geliefde vrouwenblad. De verkoop van een heuse foodiebag. Een handige kartonnen voedselcontainer die massaal verkocht kan worden aan alle restaurants. Als u uitgegeten bent vraagt u vriendelijk bij het afrekenen zo’n foodiebag met uw overgebleven en betaalde kliekje. De volgende dag wat verse rijst of aardappeltje erbij en u gooit nooit meer iets weg. Zullen we dat eens afspreken voor het nieuwe jaar? Want weggooien is zonde!
Ook eten verdient een tweede ronde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten