zondag 20 januari 2013

ronduit adopteren


Wat je allemaal kunt adopteren tegenwoordig? Je kunt het zo gek niet bedenken. Kinderen natuurlijk. In je gezin maar zeker  op afstand is het tegenwoordig heel gebruikelijk om een kind  of zelfs een granny te adopteren.  Het is een uitstekende manier  om de zorg voor al die kinderen en mensen die zoveel missen in het leven wat dichterbij te halen.  Adopteren betekent letterlijk in je gezin opnemen.  Dat kan dus letterlijk of ook figuurlijk. Je kunt tegenwoordig kerstbomen adopteren, zwerfhondjes, bloembakken, appelbomen of tijgers en olifanten. Al zou ik die laatste twee toch zeker niet in je gezin opnemen.  Wie zijn ogen goed de kost heeft gegeven hier in de omgeving heeft kunnen signaleren dat er nog een variant is bijgekomen. Een rotonde adopteren! Voor een, waarschijnlijk behoorlijk,  bedrag is ie van jou! Het stukje grond daar midden op die genieus bedachte rotonde. Mijn fantasie slaat gelijk op hol. Wat zou ik met zo’n rotonde kunnen doen? Ik zet er een bankje neer en een parasol en op een zonnige dag ga ik de hele dag zitten zwaaien. Of zal ik hem volbouwen? Met een mooie blokhut met ramen aan alle kanten  dan zie ik nog eens wat. Of overal reclame borden met de tekst: Ik draai er niet om heen. Mijn onderneming is de beste!  Het is een geniaal plan natuurlijk. Een bedrijf betaalt het onderhoud en dan je reclame bord er in planten.  Welke rotonde zal ik eens adopteren? Ach jullie zien vanzelf welke het is geworden.

 

2 opmerkingen:

  1. Zet er een schattig kerkje op met een hele oude dominee met een lief gerimpeld gezicht.
    Daar om heen een paar stoere nozems met een flesje prik in hen hand. Daar tussen in zit jij in je tuinstoel met parasolletjes. En dan draait heel hard de muziek uit het kerkje: That`s my Jesus.
    Ik zie het al helemaal voor me. Weet zeker dat iedereen gaat stoppen en luisteren. Liefs van Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het laat jouw fantasie in ieder geval ook ff lekker gaan Nel!! Kom je dan wel naast me zitten?

    BeantwoordenVerwijderen