maandag 3 september 2012

Kling...kling....


De wereld verandert snel. Ik ben nog lang niet oud. Middelbaar zullen we het maar noemen. Maar ook ik verbaas ik me over de snelheid van veranderingen. Schijnbaar gewone dingen die slechts tien jaar geleden absoluut ondenkbaar zouden zijn. Wat te denken van een pasje voor de vuilcontainer bij de flat van mijn 92-jarige moeder?  Als ze een vuilniszak weg wil gooien moet ze het pasje langs een strip halen en ‘kling’ de teller van haar rekening die ze straks moet betalen springt een euro omhoog. Handig zou je zeggen. Maar ja mijn moeder, die best nog mobiel is maar toch wat staat te stuntelen omdat ze zowel het pasje moet gebruiken en tegelijk de vuilniszak in de bak moet deponeren, laat per ongeluk de klep tot twee keer toe uit haar handen vallen. ‘Kling, kling’ , drie eurootjes voor één vuilniszak alstublieft.  Ik schud mijn ietwat grijze hoofd. Arme moeder. Ja, na al die goocheltoeren is dat niets teveel gezegd. Maar wat dacht je dan van dit; Dochterlief vertelt dat ze een sms’je heeft gekregen. Gebeurd wel vaker zou je zeggen. Dat gaat tegenwoordig dag en nacht door.  Maar deze is wel bijzonder, afzender de tandarts. Of ze de afspraak volgende week niet zal vergeten. Verbaasd kijk ik haar aan, van de tandarts? Doet ie dat tegenwoordig ook al? ‘Kling’! Zou dat  ook  met geld te maken hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten