donderdag 27 september 2012

De X factor


 
Snapt u het nog?  Wat een leuk initiatief was van een jarig meisje loopt uit op een drama. Schade zo’n één miljoen, Haren anno 2012. Dat vergeten we niet meer zo snel, zeker niet de inwoners van dit zo vriendelijke en rustige dorp.  Facebook is Sociale media en een a hoort daar niet bij.  Je kunt het niet zomaar vertrouwen. Ik word er een beetje moedeloos van. Alles wat mooi en goed is wordt zo verziekt. Helaas een bekend fenomeen. Mijn biefstukje kan ik al jaren niet meer vertrouwen en mijn goedkope spijkerbroek is ook verdacht.  Als er een label in een T-shirt zit met Bangladesh trek ik mijn wenkbrauwen op.  Het Nieuws  en de krantenkoppen zijn vaak  eenzijdig en ingekleurd. Het is niet wijs om mijn mening daarop alleen te baseren.  In het programma Keuringsdienst van Waarde laten ze soms schokkende waarheden zien.  Ik zal het eerlijk onder ogen moeten komen. Geen mens is te vertrouwen.  We leven in een wereld waar veel bedrog is en asociaal gedrag.  Er zitten veel addertjes onder ons groene weidegras. Allemaal verborgen agenda’s leer ik in mijn studie coachen op dit moment. Een situatie zoals in Haren schudt ons weer goed wakker.  Want Facebook is niet het echte probleem. Het zit allemaal veel dieper. Een zogenaamde X factor.  Vult u zelf maar in wat dat dan wel zou zijn.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten